Marketingcampagne Vredenburgkwartier

Trekkingsgebied 52, Marketing en promotie

Marketingcampagne

In 2015 werden in Utrecht de centrumkwartieren in het leven geroepen, elk met een eigen profiel. Het Vredenburgkwartier staat bekend om z’n veelzijdigheid. Aan de ene kant omvat het kwartier een breed scala aan moderne ondernemingen en bekende winkelketens, en bovendien het nieuwe TivoliVredenburg. Daarnaast vind je er de markt en het authentieke Wijk C. Om dit kwartier in al z’n veelzijdigheid herkenbaar te profileren, startten de ondernemers een marketingcampagne. Voor de herkenbaarheid is gekozen voor één look & feel, verzorgd door Utrechter en blogger Marlous van den Hoogen. Zij heeft het Facebook- & Instagramkanaal opgezet en houdt deze social media-kanalen bij.

Billboards

Parallel aan de social media is in week 50 en 51 van 2018 een decembercampagne met billboards opgezet: ‘Beleef het in de Binnenstad’. Het doel hiervan was om bezoekers tijdens de feestdagen naar het Vredenburgkwartier te trekken. De billboards laten daarom zien dat het bezoek aan de stad een beleving is.

Ondernemerscampagne

Ook is eind 2018 een kleine ondernemerscampagne opgezet. Deze moest ervoor zorgen dat de Vredenburg-ondernemers zich actief betrokken voelen bij het kwartier. Daartoe is een ansichtkaart verspreid (zie rechts) met een wervende tekst.

vredenburgkwartier

Centrummanagement Utrecht
Natasja Zak
www.cmutrecht.nl

Vergelijkbare projecten