27 januari 2020 | Nieuws, Ondernemersfonds Utrecht

De spelregels van OfU: aanvragen, hoe werkt dat nou precies?

“Voor en door ondernemers”

Dat is het motto van Ondernemersfonds Utrecht. Omdat het geld wordt opgebracht door alle ondernemers -in de breedste zin van het woord- in Utrecht, is het ook aan de ondernemers zelf om te besluiten hoe het geld in hun trekkingsgebied besteed wordt.

Door te werken met (ruim 70) trekkingsgebieden, houden we het geld -dat door de ondernemers zelf wordt opgebracht via een opslag op de ozb- zo dicht mogelijk bij de ondernemers. In elk trekkingsgebied is een trekkingsgerechtigde actief. Dat is de persoon of zijn de personen die door het Ondernemersfonds zijn aangesteld om namens hun trekkingsgebied een financieringsaanvraag te beoordelen. Zij zijn dus ook de personen om inhoudelijk mee in gesprek te gaan over mogelijke projecten en ideeën.

Is de trekkingsgerechtigde het eens met jouw plannen en wil je een aanvraag indienen, dan komen wij als Ondernemersfonds Utrecht in beeld met een aantal ‘spelregels’. Ondanks dat we het proces rondom aanvragen, toekenningen en betalingen zo makkelijk mogelijk willen houden, merken we dat het soms toch ingewikkeld is. Tijd om een en ander weer eens op te frissen in deze nieuwe “De spelregels van Ondernemersfonds Utrecht”-rubriek. In deze eerste editie het onderwerp aanvragen. Hoe werkt dat nou precies?

Spelregels rondom aanvragen

1. Start je aanvraag in afstemming met de trekkingsgerechtigde

Heb je een goed idee voor een project en zoek je hiervoor financiële ondersteuning? Zoek dan eerst contact met de trekkingsgerechtigde in jouw gebied. Aanvragen kunnen niet worden ingediend als er geen afstemming met de achterban is geweest. De trekkingsgerechtigde is altijd het eerste aanspreekpunt. Geen idee wie de trekkingsgerechtigde in jouw gebied is? Klik hier voor een overzicht of neem contact met ons op zodat wij je verder op weg kunnen helpen.

2. Dien de aanvraag tijdig in vóórdat het project start

We nemen in principe geen aanvragen in behandeling van projecten die al gestart zijn. Zorg er dus voor dat je -na afstemming met de trekkingsgerechtigde in jouw gebied- de aanvraag tijdig indient. Zo voorkom je dat een aanvraag niet wordt toegekend, terwijl er al wel kosten zijn gemaakt.

3. Meerdere aanvragen tegelijk indienen?

Het is mogelijk om meerdere aanvragen voor één trekkingsgebied tegelijkertijd in te dienen. Hiervoor kun je gebruikmaken van een speciale link. Deze link kun je opvragen via info@ondernemersfondsutrecht.nl.

4. Aanvraag die meerdere gebieden betreft?

Heb je een idee voor een project dat trekkingsgebied-overstijgend is? Ga dan altijd in gesprek met de trekkingsgerechtigden van al deze gebieden. Kun je daar hulp bij gebruiken? Wij kunnen een verbindende en faciliterende rol spelen, maar de inhoudelijke beslissingen liggen altijd in de betreffende gebieden.

5. Doorlopende aanvragen

Loopt een project langer door en is het budget uit 2019 bijna op? Zorg er dan voor dat je een nieuwe aanvraag doet voor 2020 zodat leveranciers tijdig betaald kunnen worden.

En dan nog even dit…

Betaaldata 2020

Voor het betalen van facturen, werken we met vaste betaaldata. In 2020 vinden betalingen plaats op de maandagen in de oneven weken. Let op dat een factuur alleen betaald wordt als er een akkoord is vanuit het trekkingsgebied én het desbetreffende projectnummer vermeld is.

Inspiratie nodig?

Ben je benieuwd welke projecten in jouw trekkingsgebied zijn aangevraagd of ben je op zoek naar inspiratie? Op deze pagina vind je de projectaanvragen die Ondernemersfonds Utrecht nu in behandeling heeft. Klik op het gebied en in het uitklapmenu daaronder op het +-je voor meer informatie.

Vragen?

Heb je vragen? Dan kun je altijd contact opnemen via info@ondernemersfondsutrecht.nl of bellen met  06 532 752 78 voor vragen omtrent aanvragen en trekkingsrecht. Wie weet lichten we in de volgende editie wel jouw vraag omtrent een specifieke spelregel uit.